Educació primària

El nostre objectiu a Educació Primària és que l’escola sigui un espai de convivència i d’aprenentatge on mestres, alumnes i famílies treballem plegats.
En aquesta etapa, es consoliden hàbits, coneixements i destreses fonamentals. Creem espais d’aprenentatge que ens portin a l’adquisició de competències bàsiques. Mitjançant la combinació del treball cooperatiu i metodologies basades en reptes, projectes i tallers, els alumnes se senten motivats per unes propostes educatives i docents que satisfan els seus interessos i les seves necessitats.

Moments d’aprenentatge NCA a Educació Primària

  • Acollida
    "Allò que comená bé..." És important tenir cura de l'inici d'un procés; el començament del dia, d'un projecte, d'una setmana especial.... És un moment de trobada, benvinguda, reflexió, interioritat, planificació i motivació. 
  • Seminari
    És l’espai del SABER. Àmbit didàctic relacionat amb el currículum de l'etapa educativa. L'aprenentatge a Seminaris estarà organitzat en estructures cooperatives combinades amb el treball individual. La tecnologia és una eina important en aquest àmbit. 
  • Taller
    És l’espai del SER. És un moment didàctic integrador en el que el coneixement es combina i s'integra amb l'experiència. Es treballa principalment de manera vivencial mitjançant la manipulació i l'experimentació.
  • Projecte
    És l’espai del FER. És l’àmbit on els alumnes treballen transversalment tots els principis NCA, aprenent de l’experiència. 
  • Tancament
    És el moment de l’avaluació, la reflexió i la celebració del que s’ha viscut.

Projectes NCA

L'alumne és protagonista actiu del seu creixement.

Es presenten diversos escenaris interdisciplinars per a profunditzar en el desenvolupament competencial. Es plantegen desafiaments relacionats amb la convivència, la sostenibilitat ambiental, el coneixement d'un mateix, la història de l'art, els avenços de la ciència... 

Desenvolupa la dimensió social, la responsabilitat individual, els processos cognitius superiors, la investigació, l'anàlisi i l'aplicació d'estratègies.

 

Seminaris

Als seminaris es treballa de manera especifica el contingut curricular.

Seminari de matemàtiques

Els seminaris de matemàtiques tenen com a objectiu desenvolupar l'adquisició i la comprensió dels continguts i les capacitats relacionades amb la competència matemàtica; des d'un aprenentatge basat en la construcció del coneixement mitjanaçant la manipulació, fins al desenvolupament de processos d'abstracció. S'utilitzen materials diversos per a la manipulació i les eines digitals SNAPPET que permeten personalitzar l’aprenentatge, de manera que cada alumne pugui avançar al seu propi ritme.

Seminari de natural science i de Coneixement del medi social

Els seminaris de natural science i medi social tracten d'estimular la comprensió i memorització de continguts bàsics per a generar fons cognititu. Natural science s'imparteix amb la metodolgia AICLE (aprenentatge integrat del contingut en llengua estrangera: anglès)

Seminaris de llengua

Els seminaris de llengua recullen una proposta d'integració dels diferents objectius, blocs de contingut..., que pretén facilitar el desenvolupament de la competència ligüísitica. Els seminaris de llengüa inclouen la llengua catalana, la llengua castellana i la llengua anglesa. S'utilitzen materials diversos i les eines digitals SNAPPET que permeten personalitzar l’aprenentatge, de manera que cada alumne pugui avançar al seu propi ritme.

TRACTAMENT INTEGRAT DE LLENGUES (TIL)

Durant el curs es porten a terme, com a mínim, dos projectes TIL.  El disseny de projectes plurilignües d'aula fomenta l'aprenentatge de les llengües competencial, i promou la participació  de les diverses llengües i cultures que conviuen al centre.

Tallers

Educació Física

"Aprendre fent" i anar construïnt el "jo" des de la dimensió física. Aprendre jugant i aprendre a jugar. Tot comença a través del cos: el contacte amb l’exterior, les primeres connexions neuronals, la relació sensació – reacció, percepció -moviment constitueix la base del funcionament adaptatiu, tant motor com cognitiu i emocional. S'inclouen diverses sessions de Piscina (1r a 3r), rocòdrom (4t) i vela (5è i 6è)

Música

Els tallers de música son una oportunitat per a tots, afavorint que junts millorin la competència musical i s'apropin al coneixement de la veu i del món coral. A partir de quart de primària els/les alumnes aprendran les nocions bàsiques de l’ukele: parts, digitació, notes, patrons rítmics...a partir de peces musicals senzilles. L’objectiu és descobrir com la música transmet emocions i pot modificar l’estat d’ànim de les persones.

Plàstica

Es pretén que l’alumnat descobreixi, manipuli, creï i gaudeixi amb l’ús d’eines i d’estratègies STEAM (Science, Tecnology, Enginery, Art and Maths). En aquest taller es realitzen diferents activitats a partir de la manipulació de materials i l’expressió artística. 

Ere - Godlyplay

Es pretén ajudar als infants a eixamplar els espais de la racionalitat i adoptar una actitud d'obertura al sentit religiós de la vida, sigui quina sigui la seva manifestació concreta.

Robòtica

Desenvolupem el pensament computacional en els nostres alumnes, de manera que siguin capaços de programar les diferents seqüències a seguir per aconseguir un objectiu. Això ho fem mitjançant ®Scratch Junior, ®Microbit, ®Lego WEDO i ®Makey-makey.

Escacs

És un taller que potencia el desenvolupament de les estructures cognitives, el raonament i el pensament lògico matemàtic, les habilitats lingüístiques i els hàbits de conducta.

Projectes propis de Primària

Piscina

La realització d’una activitat com la piscina al nostre centre, té molt a veure amb el valor que donem al desenvolupament psicomotriu, ja que ens recolzem en el model integral d’ensenyament donant importància a aspectes motrius, cognitius i sòcio-afectius.

Rocòdrom

Les activitats i programes es centren en realitzar un acompanyament integral als alumnes des d’una visió constructivista i d’aprenentatge experiencial. L’escalada ens permet treballar amb les emocions i sentiments que afloren durant la seva pràctica, donada la percepció de risc que perceben els i les participants tot i tractar-se d’una activitat segura i controlada.

Així doncs és un recurs pedagògic que no només ens permet treballar l’educació emocional, sinó que també permet el contacte amb la natura i l’educació en valors a través del treball cooperatiu. 

Vela

L’Esport Blau Escolar és un programa pioner a l’Estat -impulsat a l’any 2017 per la Federació Catalana de Vela, la secretaria general de l'Esport, el departament d'educació de la Generalitat i els Consells Esportius de Catalunya- que té com a objectiu formar molt més que navegants, persones, convertint el trajecte de l'educació en una apassionant travessia. El respecte al medi i a les nostres arrels, els hàbits saludables, el treball en equip i l'amor pel mar esdevenen molt més que valors, els ciments de tota una vida.
 Aquest programa combina educació i esport, i proposa una activitat de formació poliesportiva en l’esport de la vela integrada dintre de l’assignatura d’Educació Física dels alumnes de 5è i 6è de primària

Fab-lab

El Fab-Lab és un lloc per a l'aprenentatge, la creativitat i la innovació. És un lloc on es pot jugar, crear, aprendre, inventar … Entorn de la fabricació digital informatitzada es combina l'enfocament educatiu amb la recerca, innovació, invenció i per tant l'emprenedoria local. El Fab-Lab és un espai de trobada d'estudiants, educadors, tecnòlegs, investigadors, creadors, innovadors … de diferents procedències i matèries. El Fab-Lab Educatiu representa un entorn d'aprenentatge i producció digital on s'exploren noves competències i rols del professorat i alumnat, estils i escenaris d'aprenentatge, tecnologies emergents i tendències socials. La nostra escola és la única de la zona que disposa d'aquest espai i les tecnologies que l'envolten (impressió 3D, robòtica STEAM...).